מה ההבדל בין מכללה לאוניברסיטה?

תוכן עניינים

נגה אהרון, עורכת תוכן ראשית.

ההבדל בין מכללה לאוניברסיטה בא לידי ביטוי בפרמטרים שונים ובהם שכר לימוד, הכרה של המועצה להשכלה גבוהה, מיקום גיאוגרפי, מספר התלמידים ועוד. במאמר הבא נציג את הגורמים המרכזיים ונבין איך מקבלים החלטה לגבי עתיד הלימודים

מגוון רחב של מוסדות אקדמיים מאפשרים לגברים ונשים בישראל ללמוד להשכלה גבוהה. עם זאת, יש הבדל משמעותי בין מכללה לבין אוניברסיטה. 

קודם כל, צריך להבחין בין מכללות שמוכרות על ידי המועצה להשכלה גבוהה לבין מכללות שלא. לאחר מכן, חשוב להיכנס אל עובי הקורה ולהשוות בין מכללה שמוכרת על ידי המל"ג לבין אוניברסיטה – על פי פרמטרים אובייקטיביים.

לפי איזה פרמטרים משווים בין מכללה לבין אוניברסיטה?

הפרמטרים המרכזיים שעליהם אפשר לבסס את ההשוואה בין מכללה לבין אוניברסיטה הם שכר לימוד, מיקום גיאוגרפי ומספר התלמידים. באופן עקרוני, מכללה היא גוף פרטי ולכן שכר הלימוד בה גבוה בהשוואה אל אוניברסיטה שבה שכר הלימוד מסובסד על ידי המדינה. מנגד, לרוב קשה יותר להתקבל אל אוניברסיטה מאשר אל מכללה. 

בנוסף, אפשר להגיע לשיעור ניסיון ולראות מקרוב את ההבדלים מבחינת הגישה של מוסד הלימודים והמסלולים הקיימים בו. באופן הזה, ניתן לבסס טוב יותר את ההחלטה  לגבי עתיד הלימודים וסוג התעודה שאותה רוצים לקבל מהאקדמיה.

 

מתלבטים איפה ללמוד? כנסו>>buzz.org.il

אהתם את הכתבה? מוזמנים להשאיר תגובה:

הירשמו לניוזלטר שלנו

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא:

דילוג לתוכן