הדברה – ושוב איתכם ושוב איתכם..

תוכן עניינים

נגה אהרון, עורכת תוכן ראשית.

כן, גם השנה, כמו כל שנה הקיץ כאן. נכון יש תחושה שתמיד השנה יותר חם משנה שעברה? 

האמת היא שזאת לא רק תחושה שלכם, התופעה הזאת הידועה כהתחממות הגלובאלית באמת גורמת להתחממות כדור הארץ. אם תהיתם מה כבר תהיה ההשפעה של מעלה אחת (פחות או יותר) עלינו, פשוט הביטו לדרום מערב אירופה שם מאות אנשים קיפחו את חייהם בגלל מזג האוויר המשתולל (40 מעלות בלונדון זה חסר תקדים). 

אבל מה כל זה קשור להדברה? 

אז מסתבר שהכל קשור. לא רק לנו (בני האדם) חם, אלא גם לג'וקים, לנמלים ולשאר המזיקים. והחום? פשוט מוציא אותם מן האדמה. השנה רואים הרבה יותר תיקנים מסתובבים ברחובות תל אביב, נמלים משחרות אחר מזון בכל קרן רחוב, פרעושים מזנקים על כל חתולה ממליטה וכו'. 

אז מה הפתרון לכל המרעין בישין האלה אתם וודאי שואלים? אז הפתרון הינו הדברה איכותית, בטוחה ויש שיאמרו אף הדברה ירוקה, על כל זאת ועוד נרחיב בכתבה שלפנינו. 

הדברה ירוקה

הדברה ירוקה כשמה *לא כן היא*. הדברה ירוקה מבלי להסביר מה עומד מאחוריה היא אפילו עבירה פלילית. אך ברגע שמסבירים מה היא הדברה ירוקה אפשר להירגע ולהבין שהדברים הרבה יותר רגועים ונחמדים מבעבר. 

בעבר (עד 2008) היו משתמשים בחומרים על בסיס זרחן אורגני. מהרגע שהזרחן האורגני הוכרז כמסרטן הדברות על בסיס כזה יצאו מהחוק והוחלפו ע"י הדברות על בסיס הפיריתרואיד. הדברות על בסיס פיריתרואידים הרבה פחות מסוכנות לבני האדם (אם בכלל), חסרות ריח (יתרון גדול כי הדברות על בסיס זרחן אפשר להריח מקילומטרים) ועוד פחות מסוכנות לנשים הרות, תינוקות זוחלים ולבעלי חיים. 

המונח ירוקה מגיע מתרכובת ההדברה. כמעט 10% מהחומר הפעיל בחומרי ההדברה מגיעים מתהליך כימי המופק מצמח החרצית. אחרי שמסבירים את כל זה ומבינים מה זאת הדברה ירוקה – אפשר להמשיך הלאה. 

הדברה ביולוגית

הדברה ביולוגית בבסיסה היא הכנסת גורם ביולוגי אחד שילחם באחר. קרי, הכנסת עכבישים הביתה כדי שילחמו ביתושים. מאחר שאף אחד לא יכניס לתוך ביתו צרה אחת כדי להילחם בשנייה הרי ש-99% מהמדבירים שמשתמשים במונח הדברה ביולוגית כנראה שלא באמת מבצעים הדברה כזאת.. 

הדברה מחיר

זאת השאלה הראשונה שכולם שואלים. אתאר לכם את שיחת הטלפון, שלום הדברה? מה המחיר להדברה? אז ראשית אנו מתעניינים ושואלים מה הלקוח ראה, נגד מה הוא רוצה להדביר, מה גודל הבית \ דירה או השטח בו רוצים לטפל ונותנים לו מחיר מדוייק למה שהוא תיאר. מעבר לזה, הכל שקוף אצלנו במזיקיס, המחירון נמצא באתר, אפשר להזמין און ליין ולראות את המחיר מבלי לדבר איתנו ומעת לעת אנו גם נותנים הנחות למזמינים באתר מזיקיס כדי לפנק את הלקוחות שלנו (אלה שמכירים אותנו ואלו שיכירו בעתיד). 

הדברה בטוחה?

האם ההדברה בטוחה? אז תנו לי להגיד לכם, התשובה היא בהחלט לא! 

למה אני מתכוון? אני מתכוון לכך שאם לא תתכוננו להדברה כראוי – בהחלט ההדברה יכולה להיגמר באסון! יש לשים לב להוראות המדביר טרם תהליך ביצוע ההדברה, לדעת אם צריך להיעדר מהבית לשעה או יותר, האם יש תינוקות זוחלים בבית, בעלי חיים או אוכלוסיות אחרות בסיכון? 

אם עברתם יחד איתנו על כל הדברים ואתם מבינים כיצד להכין את הבית וכיצד להתנהג לאחר ההדברה אז ההדברה ממש לא מסוכנת וסופר בטוחה. אם לא עברתם איתנו על כל השלבים או שאתם חושבים ש"יאללה – אין ריח אז הכל בסדר" אז תנו לי לבשר לכם שההדברה יכולה להיות גם לא כל כך בטוחה. 

הדברה אורגנית

הדברה אורגנית דומה מאוד להדברה ירוקה – גם פה המונח מבלבל מאוד אם לא מסבירים מה עומד מאחריו. קיימת הדברה אחת העונה לשם הדברה אורגנית והיא חומר על בסיס קליפות הדר, רוצים לנסות בעצמכם? הרתיחו קליפות תפוזים ולימונים, הכניסו לבקבוק שפריצר ורססו – גלו בעצמכם אם התרסיס הביתי הזה עזר או לא. אם כן, הרווחתם ואם לא לפחות יהיה לכם תרסיס בריח פירות הדר. 

הדברה לבית 

הקיץ כאן, הוא לא מתכוון לעזוב וזה לא שבאמת הסתיו שלנו כמו באירופה, גם בסתיו חם למות. נתקלתם במזיקים? מהרו להזמין הדברה לבית ולשים צרה אחת מאחוריכם (על הגב). 

לעוד מידע על הדברה – ההבדלים והסוגים השונים – היכנסו לאתר מזיקיס או התקשרו – 054-686-34-86

אהתם את הכתבה? מוזמנים להשאיר תגובה:

הירשמו לניוזלטר שלנו

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא:

דילוג לתוכן