תיק לכיתה א – איך לבחור ילקוט מתאים לילד?

תוכן עניינים

נגה אהרון, עורכת תוכן ראשית.

הילד או הילדה שלכם עולים לכיתה א'? זוהי בהחלט סיבה למסיבה, וההתרגשות ככל הנראה בעיצומה. יש לא מעט דברים שונים שתצטרכו לרכוש עבורם, כך ההתאקלמות בבית הספר תהיה קלה. קחו בחשבון כי הבחירות השונות שתעשו הן אלה שאמורות לגרום לילדכם ללכת ברצון לבית הספר. אחת מהבחירות החשובות ביותר תהיה בחירת התיק לילד שעולה לכיתה א'. בחיפוש אחר תיקי בית ספר תוכלו למצוא מבחר ענק, וכל אפשרות יכולה להיות מתאימה. אז איך תדעו איזה תיק יהיה התיק הטוב ביותר? בדיוק בשביל זה הכנו לכם את המאמר הבא. כעת אנו נסביר לכם לאילו דברים חובה עליכם לשים לב בעת בחירת תיק לילד שעולה לכיתה א'.

תיקים לכיתה א עם מערכת אורטופדית

אחד מהדברים החשובים ביותר שחובה לשים אליהם לב הוא שבתיק ישנה מערכת אורטופדית. תיקי בית ספר בחלקם מגיעים עם מערכת אורטופדית ובחלקם מגיעים ללא מערכת אורטופדית. הילד שלכם נמצא עדיין בצמיחה, ולכן חובה עליכם בתור הורים לשמור על הגב שלו. תיק גב עם מערכת אורטופדית יהיה כזה שלא יכביד עליו כאשר הוא סוחב את הציוד לבית הספר. אסור לשכוח כי מדובר על ילד קטן יחסית, לעיתים התיק יכול להיות כמעט יותר כבד ממנו. לכן ישנה חשיבות גבוהה למערכת האורטופדית לתיקים של ילדים בבית הספר היסודי. בבית ספר תיכון כבר פחות מקפידים על החשיבות של מערכת אורטופדית בתיקים.

תיקים לכיתה א עם חלוקת תאים אפקטיבית

ישנו רצון מסוים לשמור על סדר בתוך התיק עד כמה שאפשר. עבור ילדים שזה עתה עלו לכיתה א', העניין הזה הוא עניין הרבה יותר חשוב מאשר לאחרים. לכן בעת בחירת תיקי בית ספר לכיתה א', תשימו את העניין של חלוקת התאים בראש סדר העדיפויות שלכם. תוודאו כי חלוקת התאים תאפשר לילדכם לשמור על סדר וארגון בתוך התיק שלו. כתוצאה מכך הוא לא ישכח את הציוד בבית, ויהיה לו קל למצוא את הציוד לשיעורים השונים. לצערנו לא מעט הורים מגלים רק בזמן אמת כי חלוקת התאים לא טובה, והילד מתקשה מאוד להשתמש בתיק. תבחנו היטב את העניין הזה, כך לא תצטערו עליו בראייה לאחור.

תיקים לכיתה א עם כיסוי גשם לימי החורף

אומנם כרגע מזג האוויר מעולה, אך מה יקרה בימי החורף? הילדים הולכים לבית הספר בכל ימות השנה, ולכן אתם צריכים לדאוג להם. לא מספיק רק שתוציאו אותם מהבית עם מעיל או סוודר, תצטרכו לוודא כי יש להם כיסוי גשם בתיק. כיסוי הגשם ימנע את חדירת המים אל תוך תיק, והוא ימנע מצב שבו הציוד ייהרס. לא מעט תלמידים מספרים כי הציוד שלהם נהרס רק בגלל שלא היה להם כיסוי גשם בתיק. בתור הורים ישנה חובה לבחון את העניין הזה, כך לא תגלו זאת רק לאחר שיתחיל לרדת גשם.

העיצוב של התיק

לסיום רגע לפני הרכישה, יהיה עליכם לבחון את העיצוב של התיק. כיום תוכלו למצוא תיקי בית ספר בעיצובים שונים, בהתאמה אישית לכל ילד. המטרה שלכם בתור הורים היא שהילד ירצה ללכת עם התיק באופן קבוע. איך תוכלו לעשות את זה? כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבחור בתיק עם עיצוב מיוחד. כזה שהילד יתלהב ויראה אותו לכל החברים שלו. ברגע שהילד יאהב את התיק, אין סיבה שהוא לא ירצה ללכת לבית הספר. שמענו לא מעט סיפורים על ילדים שלא אוהבים את התיק, ולכן נמנעים מללכת לבית הספר. לכן תיקחו את הילד ותשתפו אותו ברכישת התיק ובהעדפות האישיות שלו.

אהתם את הכתבה? מוזמנים להשאיר תגובה:

הירשמו לניוזלטר שלנו

מאמרים נוספים שכדאי לקרוא:

דילוג לתוכן